söndag 22 juli 2012

Jag har blivit förvildad

Matte säger att jag har blivit förvildad nu när vi varit i stugan så länge. Jag har inte behövt gå i koppel på tre veckor, får gå ut och kissa när jag vill och får leka ute hela dagarna. Jag har också fått lära mig att spåra och matte säjer att jag kommer att bli en kanonhund på att spåra.

Igår var Micke och Sara och dras matte här i Leipojärvi och jag fick visa dom hur duktig jag var... Jag tror att dom blev ganska impade av mina spårkunskaper...Jag har blivit så stor nu så jag får låna Izas spårsele när jag spårar... Gissa om Iza blir sur... hon skriker i bilen när jag får gå spår och inte hon... Men det är lagom åt henne, hon har blivit så grinig och jag får inte göra någonting med hennes saker... hon vaktar på alla roliga saker, som t ex Gonken eller Skunke... Om jag bara tittar på dom så biter hon mig...

Men till helgen ska jag mysa ensam med matte och husse. Iza ska på läger med Johanna. Det kan hon gått ha. Det är säkert inte något roligt på läger. Man måste nog gå i koppel och så måste man nog göra som Johanna säger hela tiden. Matte säger att vi ska passa på att träna när Iza är borta. Vi får väl se vad hon hittar på.  Nä nu ska jag ut och busa... Vi hörs/ PONTUS

Inga kommentarer: