tisdag 20 september 2011

Höst

Nu har det varit strålande höstväder i tre dagar, underbart.
Idag har Johanna, jag och Iza varit ute och spårat. Först la jag ett spår med ca 4 apporter och sedan la Johanna ett litet spår med tre apporter. Medans spåren låg till sig, så var vi på Alla tiders och fikade. Smarrig kladdkaka och kaffe, Johanna tog en päronsoda. Sen var det dags att åka tillbaka till skogen och se om Iza ville vara någon spårhund idag.
Det gick väl sisådär... halvbra. Hon var lite konfunderad över att Johanna var med, och det var Johanna som höll i linan. Första apporten gick hon över, sen tog hon en fin vinkel. Därefter blev hon bajsnödig och gjorde vad hon skulle och tog sedan upp spåret igen, tog resten av pinnarna och vinklarna. Efter det så gick vi över till Johannas spår och jag tog linan. Hon gick bra ut, fick jobba lite i vinkeln som hon först gick över, men gick tillbaka och tog den fint, tog även två apporter och slutet. Men hon strulade lite. Måste nog gå ut och lägga mer spår med henne... det var inte klockrent denna gång.

Johanna har också börjat träna lite agility med Iza, och det går bättre och bättre. Iza har lite svårt att släppa mig, men hon går nu mer och mer med Johanna. De var med på klubbmästerskapet förra veckan, diskade ut sig, men gjorde ett efter förhållandena ett bra lopp. På onsdag är det andra delen av KM:et och då kör vi en agilitybana (det var en hoppbana i onsdags) och det ska bli kul att se hur det går. Men först måste vi nog köra ett träningspass i morgon.

Nu ska jag släng mig ner framför TV:n och slappa en stund.
Vi hörs...

Inga kommentarer: