måndag 26 september 2011

Eländiga höst

Det här har nog varit den regnigaste hösten på mannaminne. Bara regn och rusk. Längtar verkligen efter de klara höga höstdagarna, men de tycks inte komma.
Igår var det i alla fall sol en stund mitt på dagen. Monica L och jag var till Jukkasjärvi Hundklubb och dömde lydnad resp agility. De hade klubbmästerskap. Vi hade en jättetrevlig dag där och kände oss så välkomna. Dessutom fick våra egna hundar vara med vid alla tävlingar (utom tävlan förståss, eftersom vi inte är medlemmar i Jukkasjärvi hundklubb.

Just nu radar KM:en upp sig på löpande band.... förra och då förra veckan var det KM agility BHK Malmen och ikväll är det KM agility för Hundungdom. Ska nog hämta Johanna vid 18-tiden så att hon kan vara med om hon vill...

Jobbar nu till onsdag, har sedan tagit semester för att kunna vara i stugan lite grann, måste bl a stapla ved inför vintern, och så vore det bra om vi kom lite längre med rivningen av gamla stugan, så att man kan markbereda där nästa sommar.
Hoppas bara att det kan bli lite torrare till helgen, det är så mycket lättare och roligare att jobba då.

Nu ska jag återgå till det som ger mig mitt levebröd... nämligen jobbet.... Hej svejs!

Inga kommentarer: