söndag 13 februari 2011

Söndagmorgon

Idag går det att andas igen...solen lyser från en klarblå himmel och det är bara 17 grader kallt i Malmberget. Det blir nog en lång promenad i eftermiddag.
Det är konstigt, men ju äldre man blir dessto mer påverkad av vädret är man. När det är grått och mulet känns det mesta trist och man kan bli lite deppig, men så fort solen tittar fram så leker livet igen... Det gäller att ta vara på solglimtarna.

Iza har varit lite krasslig med hosta, så vi fick avstå träningen igår. Men idag (om hon inte hostar mer idag) så ska vi i alla fall gå till ridhuset och se om vi kan träna lite agility. Börjar hon hosta, så får vi väl avbryta.

Nää, nu är det dags att få i sig en kopp kaffe och sedan kolla på störtloppet på TV.

Vi hörs

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inge kul med Iza - hoppas hon nu kryar på sig fort för nu kan det ju hända att det kommer en hel massa soliga dagar och då måste vi ju ut i solskenet....:)

Vi var två entusiaster på träningen igår....hela ridhuset för oss själva....

Monica Micke och Sara

Lena o Puma sa...

Hoppas Iza kryar på sig snart! Din fråga om min Clivia-blomma, hur jag sköter den, kan jag bara säga så här. Den får stå i ett norrfönster och på vintern vattnar jag bara den när den blivit riktigt torr. Jag har en till clivia blomma som aldrig blommat sedan jag flyttade till den här lägenheten (men som blommade förut en gång per år.) På våren,sommaren får mina blommor lite växtnäring ibland. Men visst är den fin, nu är den andra blommningen igång och det är så roligt med en färgklick mitt i vintern bland alla andra vinter trötta krukväxter :)