onsdag 9 juni 2010

Skendräktigt

Här har vi det ganska jobbigt just nu. Iza är så skendräktig så jag har aldrig sett maken. Hon liiider verkligen. Har varit och fått medicin till henne, för så här kan det inte fortsätta. Lillstackarn får inte en lugn stund. Det är otroligt vad lite för mycket hormoner kan göra.
Jag kan inte ha henne lös, inte ens i skogen. Hon söker genast upp någon skreva som hon kan krypa in i och snurra runt och bädda i. När vi går ut, så får jag dra henne, för att hon ska gå och kissa. Och på hemvägen blir det nästan klomärken i asfalten....
Var ut på klubben igår för att försöka träna lite, så hon skulle få annat att tänka på, men det gick naturligt vis inte. Hon kunde inte fokusera alls. Försökte släppa lös henne tillsammans med Micke och Sara på stora appellplan, men vips hade hon hittat ett hål under terrassen som hon kröp in under. Som tur var fick jag ut henne efter en del lock och pock.
Enda stunderna hon är något så när lugn är på nätterna, men hon är väl alldelens utschasad, så därför sover hon bra i alla fall...

Lydnadstävlingen på fredag kan vi glömma. Men det får förhoppningsvis bli debut vid Hundungdoms tävlingar den 2 juli.

Om jag har varit fundersam tidigare på att kastrera henne, så är alla de funderingarna borta.... hon ska kastreras i september. Hon ska inte behöva genomlida detta en gång till.

Hoppas nu att det ger sig när hon fått medicin. Skulle naturligtvis satt in det tidigare om jag vetat hur besvärligt hon skulle få det denna gång.

I övrigt så har vi haft begravning idag. Det är svärmor som begravts. Det var en fin begravning och en bra gudstjänst. Många fina blomsteruppsättningar och vacker musik. Och det positiva är att man träffar släkten som man aldrig annars träffar. Grabbarna fick träffa sina kusiner som de inte träffat på över 10 år.

Nu är det dags att krypa till kojs. Tidigt skift i morgon och på eftermiddagen åker Egon och jag till Överkalix för att klippa Mimmi. Hon ska få bli sommarfin.

Natti natti, vi hörs....

Inga kommentarer: