fredag 18 juni 2010

En jobbig vecka

Detta har varit en av de jobbigaste veckor jag haft på länge... en fruktansvärd värk i munnen hela tiden. Tillfällig lindring när jag tagit Dundermedicinen från Monica, men den har jag inte tordas ta så mycket av. Blev lite konstig i huvet av den, eller rättare sagt lite konstigare än jag är i vanliga fall.

Nu har jag i alla fall fått antibiotika, varit till tandläkaren varje morgon och sköljt ur såren i munnen och fått någon tamponad med smärtstillande och antibaktriell salva på.

Natten till onsdag så skjutsade jag ner Monica och Micke till Gammelstad. Micke var ordentligt sjuk och de la in honom på djursjukhuset där. Han har kryat på sig lite och ev får vi hämta hem honom idag. Vi kom hem först vi 7-tiden på morgonen, så onsdag sov jag så gott som hela dan, men hade ändå inga problem att sova på natten. Var nog ganska uttröttad.

Igår var vi ute på klubben och hade träningstävling på agilityn. Iza fick göra sin debut och det gick väl som förväntat ungefär. Vi har en hel del att träna på. Men jag fick tillbaka lite sug efter agilityn och det var ju bra för det har saknats. Nu kanske vi kan komma igång med den träningen också. Men jag måste ta tag i lydnadsträningen nu igen, har inte tränat något sista veckan och snart är det dags för debuten i lydnadsettan.

Nu ska vi strax iväg ut till Abborrträsk och avtacka arbetskamrater som ska sluta under sommaren. Vi har beställt catering, så det blir god mat och så hoppas jag att det blir en trevlig stund där. Hade tänkt ta med Iza, men det ser ut att bli regn och då får hon sitta i bilen hela tiden, då är det bättre att hon är hemma med husse och Mimmi.

Vi hörs.... hoppas nästa blogg blir lite mer positiv.... det har varit mycket negativt sista tiden, men nu måste det ju vända...

2 kommentarer:

Lena o Puma sa...

Hoppas tandvärken börjar ge med sig nu! Inte nog med att man har så ont, man ska betala en rejäl räkning efteråt också...

mari sa...

Det vänder nog snart ska du se :)

kram från oss alla