tisdag 15 juni 2010

Då är man två tänder och åtskilliga 1000-lappar fattigare

Var på lydnadstävlingar i fredags, och vid fikat så bet jag loss en liten bit från en plomb. Inget stort och inget som gjorde ont. Men duktig som man är så gick jag till tandläkaren på måndag morgon på "dropp in". Det visade sig att det var en katastrof i min mun. Den lilla biten som lossnat satt på en tand som var helt spräckt ända ner till roten (och jag har inte känt någonting). När tandläkaren röntgade tänderna i nederkäken, så visade det sig att tre tänder var spruckna. Antingen så har jag bitit ihop hårt på natten eller också har jag slagit mig.... Jag vet att jag slog mig i vintras så tänderna slog ihop ordentligt, men jag har ju inte haft ont.

Efter två timmar i tandläkarstolen, två tänder fattigare och en ny tid för att ta bort den 3:e, så känner jag mig ganska mör. Inte nog med det, jag har ONT, väldigt ont. Försökte jobba igår efter tandläkaren, men det gick inte, kunde knappt prata så länge bedövingen satt i och när den släppte så kom en förskräcklig värk. Har sovit dåligt i natt och provade gå och jobba, men det gick inte. Kan inte koncentrera mig pga värken. Fick en tiparol (tror jag det heter) av Monika igår, men har inte vågat ta den. Men i eftermiddags hade jag sån jävulusisk värk så jag tog den och en 1g Alvedon. Jag blev klubbad och sov i tre timmar.

Nu har värken kommit tillbaka, så jag ska åka ner till Monica och hämta mer dundermedicin, för jag står inte ut med denna värk.

Monika har också det besvärligt nu, Micke har blivit sjuk, blodig diarée, veterinärbesök och dropp. Stackars liten... Han såg riktigt bedrövlig ut när han kom ut från veterinären. Nu blir det svält och risavkok för hans del ett tag. Vi får hoppas han kryar på sig.

Detta blev en eländig blogg.... bara elände. Men det har varit lite positivt också.

Igår hade festkommittéen på klubben ordnat trivselkväll och det var riktigt trevlig. Vi var inte så många men hade så kul med lekar och tävlingar, grillad korv och kaffe... Tack Birgitta och Marina som ordnat....

Nä, nu ska jag åka ner till Kullen och fixa Tiparol (eller vad det nu heter) så jag kan sova i natt...

Vi hörs.

1 kommentar:

Marie-Louise sa...

Men hojja! Krya på dig!