torsdag 16 december 2010

Jag lever, men har gått i ide


Lägger in en skön bild på Johanna och Danne..

Som ni märker så har jag gått i ide. Jag bara sover, äter och jobbar. En och annan hundpromenad har det också blivit, men det är inte mer. Iza sväller och snart måste jag verkligen ta tag i hennes övervikt. Hos mig äter hon bantningsfoder, men hos husse så vankas det både korv och andra godsaker... Det måste bli slut på det, och så måste jag sätta igång och motionera henne ordentligt. Det får bli mitt nyårslöfte... Iza ska ner till 9,5-10 kilo. Det är 1,5 - 2 kg som ska bort. Vi får hoppas på en fin vårvinter med långa promenader efter skoterspår.. Nu när det är så mörkt, så går det ju inte att gå i skogen med henne lös så mycket trots pannlampa. Dessutom så är ju kylan ganska besvärande.

Jag förstår inte att man kan vara så trött så trött. Får kämpa mig igenom dagarna, men när kvällen kommer och jag tänker att nu ska jag lägga mig tidigt, så dyker det upp miljoner saker som jag måste/vill göra och klockan blir mycket innan lampan släcks och så är man som en död sill på morgonen.

Men snart är det julledigt. Jag kommer att vara ledig en hel del. Måste få vila och hämta krafter igen. Jobbar måndag och tisdag mellan jul och nyår, men sen är jag ledig till 10:e januari. Det ska bli underbart skönt.

Nu måste jag nog återgå till jobbet, det är en hel del där som ska vara klart innan nyår, så det finns att göra..

Vi hörs

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj härligt att se att du lever...:))

Du får väl haka på oss med sparken så får Iza motion....

Var ute i går med sele och lina och så sparken på det - jisses vad det gick och hundarna bara älskade det - dom jobbade riktigt bra men tungan hängande och glittriga ögon och gissa om dom sov gott när dom kom hem, ja jag också för den delen..:)Men nu blir det nog en liten viloperiod om det ska bli - 35 grader kallt - då blir det varma bad och inneträning..

Monica Micke och Sara

Anonym sa...

Lösningen på ditt problem heter blinkhalsband! Har man ett riktigt bra halsband är det inga problem att ha hundarna lös fast det är mörkt.: )

Nina