torsdag 23 december 2010

Dan före dopparedan


Nu har det vänt, nu går vi mot ljusare tider. Ser verkligen fram mot en härlig vårvinter, bara två månader kvar, sen kan man åter leva upp igen. Även om mars kan vara kall, så är det i alla fall ljust och man kan vara ute, och ta långa promenader i solsken och med apelsiner med som färdkost...

Men i morgon är det julafton. Den ska jag tillbringa dels här hemma med mys tillsammans med hundarna, kolla TV (som jag nästan aldrig gör annars) fika gott med skinkmackor och ha det skönt. På kvällen ska jag åka till Micke med familj för lite julklappsutdelning till barnbarnen. Det blir inte så mycket klappar i år, men jag hoppas att de blir nöjda med det de får.

Nu ska jag slå in den sista julklappen (till Egon, en dunjacka som han behöver) sen ska jag åka ner till Monica och överlämna hennes julklapp... skriver ej här vad det är, för jag vet att hon kollar min blogg ibland. Kanske bjuder hon på en kopp kaffe (riktigt kaffe) också.

Jag önskar nu alla mina bloggläsare en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR.

Vi hörs!

4 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul och Gott Nytt År till dig, Iza och Mimmi!
Vi ses väl kanske här under helgdagarna.
/Pigan, Per och Aramis.

Anonym sa...

Tusen Tack för den fina hemmagjorda halsduken - den var så härligt varm i den kalla vinternatten då vi var ute och "kissade" sista gången innan sängen.
God jul till er också och jo en Hirvastur känns väl nästan som på tiden....:)

Monica Micke och Sara

Anonym sa...

God Jul och Gott Nytt År till dig och vovvarna
Anna-Karin

Lena o Puma sa...

GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR!! önskar vi er :)