lördag 31 maj 2014

Tiden rusar iväg!

Ett tag sen jag var inne här och skrev. Vart tar tiden vägen? Den bara rusar i väg. Nu har vi sista dagen i maj.
Vi har haft en underbar vecka i stugan. Matte har varit ledig och vi har haft det så skönt utan förpliktelser hela veckan. Jag och Iza har bara latat oss och busat lite, gått på promenader med matte och badat lite.
Kisse är ute hela dagarna och Nicke har fått vara i sin stora bur.
Men nu är det slut på det sköna lata dagarna, för i morgon åker vi in till stan. Men det blir bara för två veckor, sen ska vi flytta ut hit och kommer inte tillbaka till stan förrän till hösten.
Det har hänt lite sen sist; Iza har fått börja tävla rallylydnad och det har gått bra för henne. Hon ska ner till Boden nästa helg och tävla igen. Då får jag och husse vara ensamma hemma.
Jag har fått börja träna lite agility, men det är läskigt. Det finns nåt som heter balansbom och den är riktigt läskig. Man ska gå upp i luften, jättehögt, och sen ner på andra sidan. Det är så smalt att gå på så man kan ramla ner,,, den gillar jag inte. Sen finns det nåt som heter "gungan" och den verkar också läskig men jag har inte fått prova den ännu. Så finns det tunnlar också som man ska springa igenom, fattar inte riktigt varför man ska springa igenom dem det går ju snabbare utanför. Men hoppen och nått som heter A-hindret är kul.
Nää, nu ska jag ut och ta tillvara på sista dan här i stugan. Vi hörs - förr eller senare!

/PONTUS

Inga kommentarer: