fredag 31 januari 2014

Oj vad tiden går....

I morgon är det redan februari och det är den månad jag fyller år. Snart är jag 2 år. Matte säger att det märks att jag blivit lite äldre och förståndigare. Jag har fått börja träna ute på klubben nu. Jag har fattat att jag inte behöver tala om för alla andra hundar och människor att jag finns, dom vet det ändå.  Det som jag har lite svårt att fatta är varför jag inte kan få busa med Iza när vi är på promenad, vi har ju ingenting annat att göra då. Matte blir skitsur när jag börjar busa med Iza när vi går i koppel. Så nu får vi nästan aldrig gå i koppel tillsammans. Bara när matte sätter på oss selarna, då får vi gå tillsammans, men då har vi ju inte tid att busa, då jobbar vi ju.

Det är jättelänge sen vi varit i stugan nu, jag längtar dit. Matte säger att det har varit för kallt. Vi har haft minus 35 och då fryser jag lite om tassarna om jag är ute länge. Men nu har dom lovat att det ska bli varmare, så då kan vi åka till stugan.

I stugan är det jätteskoj även på vintern. Vi har jättemycket att göra där. Det är ett lock på sjön, så jag slipper bada. Men man kan springa där och köra iväg alla skidåkare. Förstår inte varför de ska åka skidor på min sjö. Dom kan väl åka på sin egen sjö. Sen kör det en massa skotrar där också, men dom låter illa och kör för fort, så dom hinner jag inte jaga iväg. Jag ids inte ens skälla på dem, för de hör ändå inte om jag skäller, när dom låter så illa. Idag är det fredag och i morgon lördag, då är matte ledig, så hoppas vi får åka till stugan då.

1 kommentar:

Jenny sa...

Grattis på födelsedagen Pontus! hälsar brorsan Poison