tisdag 3 september 2013

Höst...

Nu börjar det bli höst! Till helgen ska vi flytta in till stan. Det blir både tråkigt och roligt. Det tråkiga är att jag kan inte gå ut och in som jag vill, kan inte göra vad jag vill, inga kaniner att vakta, det fria livet försvinner. Det roliga är att matte kanske blir lite mer engagerade i mej och Iza. Vi får göra fler roliga saker. T ex spåra, gå på promenad med Micke och Sara (jag saknar faktiskt dom). Iza ska få gå rallylydnadskurs och jag kanske ska få börja träna agility. Men matte har sagt att jag måste vara jättelydig för att få träna det. Det går inte att springa runt hur som helst då. Vi får se om jag bestämmer mig för att vara lydig, eller om jag skiter i det! Om jag skiter i det, så kanske jag får börja träna lydnad istället. Då måste jag ha koppel på mig och det gillar inte jag. Kanske bäst att låtsas vara lydig,,, då får jag nog träna agility. Det verkar kul, men jag vill ju göra det på mitt sätt och inte på mattes sätt. Vi får se hur mycket matte pallar med. Hon har ju blivit ganska gamal och har inte så stort tålamod med mig längre. Det gäller att se när hennes tålamod börjar tryta, då är det inget roligt att vara hund i familjen Sundling. Man måste vara duktig precis innan hennes tålamod tar slut, för då blir hon glad igen. Det behövs faktiskt inte så mycket för att matte ska vara glad. Komma när hon ropar, inte dra i kopplet, och ligga still när hon ber om det. Jag ska nog försöka göra som matte vill, det blir roligare då.

Nää, nu ska jag ut och ta ut det sista av friheten denna sommar.... vi hörs när jag flyttat in till stan!

PONTUS

Inga kommentarer: