måndag 19 augusti 2013

Ännu är inte sommaren slut!

Iza badar fortfarande varje dag så än är det sommar, men det börjar bli ganska läskigt på kvällarna. Det är kolsvart ute då. Löven på träden börjar också att bli gula, så snart flyttar vi in till stan och jag blir arbetslös.

Har inte så mycket att berätta egentligen. Här i Leipo är det lugnt och skönt. Kaninerna sköter sig bra och har inte rymt en enda gång. Men det är nog för att jag ligger under stugan och vaktar. Ville och jag har blivit riktiga kompisar och han är inte rädd för mig längre, utan vi kan nosa på varandra och kela lite.

I helgen som var så har matte släpat med mej på utställning igen. Det var inget kul, jag fick ligga jättelänge i bilen, för det regnade och matte hade inte tagit med min bur och så tror hon nog att jag är gjord av socker, jag tål väl lite regn. Det var åter igen en knäpp domare som inte såg hur vacker jag är. Jag tror att alla domare skulle behöva glasögon, för dom är så gamla så det är nog så att dom ser dåligt.

Nu måste jag ut och passa på kaninerna, för matte ska ge kvällsmat till dem och stänga om dom så inte räven kan ta dom i natt.

Vi hörs.../Pontus

Inga kommentarer: