onsdag 18 augusti 2010

Dåligt med bloggandet

Det har varit dåligt med bloggandet på sistone, men jag har inte haft någon lust att blogga. Visserligen har det hänt lite på sista tiden, men jag har också varit trött och känt mig lite hängig..
I söndags var vi i alla fall iväg till Älvsbyn och gjorde ett MH. Vi det vill säga Monica, Micke, Sara, Iza och jag packa in oss i Monicas nya fina bil vid halv-åtta tiden på morgonen. Jag hade pratat med arrangören i Älvsbyn som lovat att det räcker om vi kommer vid 12-tiden, för det var 5 hundar före Iza.

När vi kom fram kvart över 11, så var 5:e hunden på ingång och som tur var så var det en kort lunch. Därefter var det vår tur. Och nu förstår jag varför det gått så fort för de föregående hundarna. MH:t gick välidgt fort, jag tyckte inte Iza fick den tid hon behövde för att avreagera efter de olika momenten.... men men nu har vi i alla fall papper på att hon har "känd mental status". Men eftersom hon inte fick släppa de olika momenten helt innan hon gick vidare, så tycker inte jag att det är ett riktigt rättvisande resultat. T ex kom beskrivaren fram till att hon är skotträdd... jag har aldrig haft en hund som varit mindre skotträdd än Iza. Normalt sett, så reagerar hon inte alls när det skjuts runt omkring henne. Men nu var hon inte alls på humör, utan ville hem. Tyckte detta var jättetrist och stod bara och hängde när skotten gick av, och naturligtvis så kollade hon upp var skotten kom ifrån samt att svansen hängde ner på henne. Men att säga att hon var skotträdd är inte riktigt rättvisande. Monica har filmat alla momenten och det ska bli intressant att se det. Sen när jag har sett det så lämnar vi detta bakom oss.

I måndags började jag jobba och det känns ok. Har ju lite semester kvar som jag ska ta ut i september. Ska dels till Saltoluokta en helg och så ska jag åka ner till Gävle en dryg vecka i mitten av september. Ska ner på en valpträff hos Mari den 19:e september och så ska jag umgås med mamma och min son ett tag. Tyvärr så missar jag septembertävlingen (hade tänkt starta i appellen då) men det får bli vid ett annat tillfälle... det kommer fler tävlingar och vi har varit dåliga på att träna nu på sista tiden.

Nu måste jag sticka i väg på jobbet, vi hörs

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig - nu har du pappret på att hon har känd mental status - men fortfarande samma hund i snöret som vi for dit med.......skotträdd - ja det var nog största missen för vem har hjälpt Sara mer än Iza när vi promenerat till skjutbanan där hon varit totalt oberörd - ja, pappret finns ju nu så.......

Monica Micke och Sara

Ann-Sofie sa...

Kan du inte lägga ut protokollet? Är så intressant att läsa :)

Unknown sa...

Eftersom det inte kommit ut på hunddata ännu så kan jag ju skriva in hennes siffror här....