måndag 25 februari 2013

Vi har varit i stugan...

I helgen har det varit riktigt vårväder. I lördags var matte, Iza och jag i stugan. Men oj vad vi fick plumsa i snön. Det var inget spår ner till stugan. Men jag gick först och gjorde spår åt matte och Iza. Dom orkar ju inte lika mycket som jag, och Iza är ju fortfarande lite sjuk. Men snön var konstig.... Iza och jag fick stora snöbollar i pälsen.  Vi stannade inte så länge och när vi for hem, så var vi rejält trötta och sov hela vägen i bilen. Iza fick duscha när vi kom hem, men det slapp jag.

På söndag var det bara jag och matte som åkte ut till stugan. Iza fick vara hemma, för hon får så mycket snöbollar i sin päls. Vi hade tur när vi kom, för Lasse hade gjort skoterspår ner till stugan och nu gick det lätt att gå. Vi stannade hela dan i stugan och jag hittade ett gammalt ben under snön som var jättesmaskigt. Matte satt på verandan och drack kaffe och såg ut att ha det hur mysigt som helst. Det känns nästan som vår fast det bara är februari.

Vad som är lite tråkigt är att jag och Iza har haft kennelhosta och får inte träffa andra hundar på jättelänge.
Jag saknar mina kompisar, speciellt Micke och Sara. Men veterinären har sagt att jag får inte träffa andra hundar förrän jag varit hostfri i 3 veckor och det är jättelänge...

Nu ska jag nog ta och vila en stund... vi hörs/Pontus

Inga kommentarer: