fredag 8 juli 2011

4 timmar kvar till 5 veckors semester

Nu har nedräkningen börjat. Det man gått och väntat ett helt år på... SEMESTER... och i år har jag slagit på stort och tar 5 veckor på raken. Det ska bli så skönt så skönt.
Vår tidigare plan för semestern var att resa runt i Sverige med husvagnen, men eftersom vi blev stugägare i juni, så blir det Leipojärvi som gäller i sommar. Förutom en vecka då vi ska åka ner till Gävle.

Det finns hur mycket jobb som helst att göra ute i Leipojärvi, men det är roligt jobb, och det blir nog bra med lite kroppsarbete efter att ha suttit en hel vinter på en kontorsstol.

Nu ska jag bara rensa mitt skrivbord, kolla så det inte ligger några fakturor eller ledighetsansökningar och väntar. Därefter låser jag dörren till kontoret och glömmer bort den nyckeln i 5 veckor....

Det ska bli kul att se vad Lotta gör när hon kommer till Leipojärvi och får vara ute för första gången sedan hon kom hem från sin 3-veckors rymmning. Hon har börjat längta ut ser man. Första dagarna ville hon inte alls ut, men nu har hon börjat passa vid dörren när man går ut, så man får kolla så hon inte smiter.

Nicke får stanna hemma och det går ju bra eftersom Johanna bor hos oss och kan se till att han får mat och friskt vatten och lite sällskap.

Nää, nu ska jag göra ett ryck så jag blir klar och få gå hem.

Ha en skön sommar, för det ska jag... vi hörs fram på höstkanten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är härligt med semester men den går så fort - har ju bara en vecka kvar och så 1 år till nästa.........men njutit har jag verkligen gjort så nu ska du också njuta riktigt ordentligt och så kanske vi kan ta en dag nästa vecka och köra nåt spår eller bara dricka kaffe och surra - på arbetstid....:)

Monica Micke och Sara

Unknown sa...

Japp det kan vi göra, det är ju inte långt till stugan, så jag kan komma in nån dag så lägger vi ett spår och äter lite glass.

Anonym sa...

Ja det kan du göra eller så kommer jag ut så kan spåra ute i byn...:)

Vi hörs av!

Monica Micke och Sara