onsdag 25 maj 2011

Årets första åskväder

I går kväll gick ett ordentligt åskväder förbi. Var på promenad med Monica och hundarna efter sikträskvägen. Vi hade egentligen bestämt oss för att ta en cykeltur, men eftersom det kom en ordentlig regnskur vid 18-tiden, så bestämde vi oss för att lämna cyklarna. När vi väl kom oss ut, så sken solen och det var riktigt skönt. Vi promenerade efter vägen mot Solarsjöarna och efter ett tag så hittade vi murklor. Satt igång och plockade, men hade ingen påse, så min kapuchong förvandlades till murkelpåse. Medan vi höll på att plocka och söka murklor så började det mullra och ett åskväder rakt ovanför oss brakade lös... nu hade jag behövt min huva, men den var upptagen. Vi kom hem ganska blöta. Men det var ändå skönt, för det var ju inte kallt.

Igår så anmälde jag Iza till sin första brukstävling. Vi ska göra debut den 18 juni med appellklass spår. Så nu gäller det att lägga på ett kol på träningen. Men det är ju bra, för man har ett mål och kan inte skjuta upp träningen mer... Ska försöka hinna ut på klubben ikväll och köra ett pass. Borde också hinna lägga något spår nu i veckan för till helgen är det agiltytävlingar och då blir jag upptagen med det hela helgen... sen så får vi nog börja flytta in på Bäckåsen i början av juni, så det är inte så himla mycket tid att spela på. Har många moment som jag måste slipa på.

Nu måste jag i alla fall återgå till arbetet.

Vi hörs och syns...

Inga kommentarer: